بلاگ, مبانی مرکز تماس, مجله پیتام, مقاله

نرم‌افزار مرکز تماس

نرم‌افزار مرکز تماس

نرم‌افزار مرکز تماس یکی از ابزار‌های بسیار کارآمد در کال‌سنترها می باشد که مشابه پیام‌رسان‌های رایگان امروزی است.این نرم‌افزار بر طبق نوع سیستم عامل مورد استفاده کاربران ، امکان نصب و راه‌اندازی دارد.

امروزه کال‌سنترها یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی میان صاحبان مشاغل و مشتریان آنها و باعث بهبود رضایت مشتریان می‌باشد. مرکز تماس  یا  callcenter با استفاده از ابزارهای پیشرفته و فناوری‌های نوینی که بر پایه ارتباطات گسترده جهانی می‌باشند به بهبود هرچه بهتر ارتباط میان مشتری و صاحبان کسب و کار می‌پردازد.

یکی از مهمترین ابزارهای مرکز تماس، نرم‌افزار مرکز تماس است که بیشتر با نام نرم‌افزار کال سنتر شناخته می‌شود.

فهرست مطالب

کاربرد نرم‌افزار مرکز تماس

نرم‌افزار مرکز تماس دارای قابلیت مدیریت تماس‌های تلفنی میان تماس گیرندگان و اپراتورهای مرکز تماس می‌باشد.

زمانی که شما با یک مرکز پاسخگویی تماس در شرکتی تماس می‌گیرید، در وهله اول شما به یک سیستم تلفن گویا مرتبط می‌شوید که راهنمایی‌هایی را به دسترسی به خدمات مورد نظرتان ارائه می‌نماید. این سیستم توسط نرم افزار کال سنتر میسر می‌شود.

نرم‌افزار کال سنتر به شکل منو باز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با توجه به نیازهای آنها قابلیت شخصی‌سازی دارد.

قابلیت‌های نرم‌افزار مرکز تماس

برخی از نرم‌افزارهای مرکز تماس به صورت پیش فرض دارای قابلیت‌های زیادی هستند که این قابلیت‌ها علاوه بر افزوده شدن توانایی آپدیت را نیز دارا می‌باشند.

یکی از قابلیت‌های نرم افزارهای Call center رویت تماس‌های انجام‌شده با مرکز تماس می‌باشد که با استفاده از آنها می‌توان تاریخ و زمان مکالمه به همراه مدت آن را مشاهده نمود.

همچنین امکان انجام نظرسنجی، ارسال پیامک، ایمیل و پیام‌های چند رسانه‌ای به کاربران از طریق این نرم‌افزارهای بر پایه مرکز تماس VIOP فراهم می‌گردد.

سایر قابلیت‌های نرم افزار مرکز تماس برای مدیریت تماس گیرندگان و هدایت تماس‌ها شامل:

  • انتخاب اپراتورهای ثابت و اپراتورهای گردشی
  • ایجاد صف تماس برای تماس گیرندگان در زمان مشغول بودن اپراتورها
  • مشخص نمودن زمان انتظار تماس گیرندگان برای اتصال به اپراتور
  • مشخص نمودن تعداد تماس گیرندگان در صف برای اتصال به اپراتور
  • پخش موزیک برای تماس گیرندگان در زمان انتظار برای اتصال به اپراتور
  • قابلیت تعیین پخش پیام‌های تبلیغاتی برای تماس گیرندگان درصف
    و …

مرکز تماس رایگان ویپ

سیستم تماس رایگان ویپ بر پایه استفاده از اینترنت تعریف می‌گردد و محدود به مکان و زمان خاصی نمی‌شود.

شما با استفاده از مرکز تماس ویپ می‌توانید مکالمات خود را از هر نقطه ای در جهان داشته باشید. نرم افزارهای کال سنتر دارای انواع متفاوتی است که بسته به سیستم مورد استفاده کاربران و تجهیزات مرتبط به آنها می‌تواند متفاوت باشد.

انواع نرم‌افزارهای CallCenter

به عنوان یکی از نرم‌افزارهای مرکز تماس رایگان، می‌توان ویپ دیسکانکت (VoIP Discount) اشاره نمود. نرم‌افزار ویپ دیسکانکت بدون نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری قابلیت برقراری تماس با سراسر دنیا را برای کاربران ایجاد می‌نماید. شماره‌های اختصاص داده شده به این سیستم به طور کل کوتاه و ساده هستند.

یکی دیگر از نرم‌افزارهای Call center فونولایت (Phonolite) می‌باشد که بر پایه استفاده از خطوط ثابت تلفن می‌باشد.

با استفاده از این نرم افزار می‌توان طبقه‌بندی تماس‌های انجام شده را بر اساس آی پی و شماره SIP انجام داد.

این نرم‌افزارها امکان ضبط مکالمات، ایجاد دفترچه تلفن و بررسی لیست تماس را نیز دارد.

اینگونه نرم‌افزارها به تجهیزات سخت افزاری مانند میکروفون، اسپیکر، کارت صدا و اتصال اینترنت قوی نیاز دارد. فونرلایت یک نرم افزار رایگان قابل دانلود می‌باشد.

contact center یا  callcenter (نرم افزار مرکز تماس)

همواره یکی از سوالات اساسی مابین مشتریان این است که تفاوت نرم افزار مرکز تماس با ‏contact center‏ ‏چیست؟ چگونه می توان ازهم تفکیکی کرد؟

در واقع contact center نسخه پیشرفته‌ ای از نرم افزار مدیریت مرکز تماس یا همان نرم افزار کال سنتر(call center) است. این نرم افزار علاوه بر مدیریت تماس تلفنی، قابلیت مدیریت سایر کانال‌ها همچون چت، email، sms یا پیامک، شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های عمومی و… را دارد. گفتنی است مشتریان کسب و کارها و سازمان‌ها از روش های گوناگون بنابر نیاز خود می توانند با contact center یا مرکز ارتباط با مشتریان مورد نظر خود در ارتباط باشند.

نرم افزار contact center علاوه بر مدیریت ابزارهای مختلف ارتباطی، قادر به ارائه گزارشات مختلف تحلیل و آمار دوره‌ای می باشد. بر اساس نتیجه ی بدست آمده کارفرما متوجه می شود که مشتریان خود به کدام راه ارتباطی تمایل بیشتری دارند و کدام بخش را می توان تقویت کرد و بهبود داد.

انواع نرم افزار های مرکز تماس به دو شکل محلی و ابری قابل اجرا هستند. مهمترین مزیت و کاربرد نرم افزار مرکز تماس نسخه ابری این است که به تجهیزات سخت افزاری نیازی نداشته و به همین سبب کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های راه‌اندازی و جانبی این سیستم قابل مشاهده است.

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار مرکز تماس پیتام

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نرم افزار مدیریت مرکز تماس پیتام این است که این نرم افزار به طور کامل، توسط برنامه‌نویسان و متخصصان این مجموعه توسعه یافته و در طول زمان از نظر امنیتی تست های مختلفی گرفته شده است. یکی از مهمترین مزیت های رقابتی نرم افزار پیتام این است که با توجه به درخواست های مشتریان خود قابلیت شخصی سازی را داشته وپاسخگوی نیاز آنها خواهد بود.

اگر این موضوع برای دیگران مفید است آن را به اشتراک بگذارید:

در زمینه مرکز تماس بیشتر بخوانید:

ابزارهای مرکز تماس

ابزارهای مرکز تماس | ۱۰ ابزار ضروری

مرکز تماس کارآمد، قلب تپنده سازمان شما است که ارتباط شما و مشتریانتان را حفظ می‌نماید. ایجاد مرکز تماسی کارآمد و موثر که رضایت مشتری را جلب کرده و سفر مشتری را رضایت بخش کند، کار آسانی نیست. اما انتخاب درست ابزارهای مرکز تماس می‌توانند، تمایز کافی را ایجاد نمایند.

ادامه مطلب »
مرکز تماس چیست؟

مرکز تماس چیست؟

مرکز تماس بخش متمرکزی از سازمان است که تماس های ورودی و خروجی مشتریان فعلی و بالقوه را مدیریت می‌کند. مراکز تماس یا در داخل سازمان قرار دارند یا به شرکت دیگری که در رسیدگی به تماس‌ها تخصص دارد، برونسپاری می‌شوند.

ادامه مطلب »
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *