مهارت‌های مرکز تماس

بادی ترینینگ (Body Training) در مرکز تماس- از نقطه صفر تا دست به آچار

بادی ترینینگ

بادی ترینینگ از نگاه کلی:

آموزش‌ها در مرکز تماس به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند: آموزش‌های حوزه خدمات مشتریان و مهارت‌های نرم، آموزش‌های فنی هر محصول. هر بخش آموزشی فرآیندهای مربوط به خود را دارد که توسط واحد آموزش در مرکز تماس پیتام تحت سیستم Training Administration مدیریت و اجرا می‌شوند. از آنجایی که در مرکز تماس هر ارتباطی برای ما مهم است، باید فرآیند آموزشی با کمترین تاثیر منفی روی مشتری اتفاق بی‌افتد. ما در مرکز تماس پیتام، کارشناس را قبل از شروع کار با تمامی فرآیندها آشنا می‌کنیم و آموزش‌های تئوری و عملی به صورت کامل منتقل می‌شود. آموزش‌ها در پیتام، به چند مرحله تقسیم می‌شوند، که مهمترین مرحله آن بادی ترینینگ (Body Training) است که به کارشناس کمک می‌کند مواردی که آموزش دیده را به صورت عملی تجربه کند و آماده شروع کار شود.

بادی ترینینگ – رفتار حرفه‌ای در اولین تماس:

تفاوت اصلی فرآیند آموزش در پیتام با فصای آکادمیک این است که فرد به صورت کامل آماده انجام کار می‌شود. یعنی در واقع خلا مابین فضای آموزشی دانشگاه و صنعت را پوشش می‌دهد. فرد پس از آموزش‌های تئوری وارد فرآیند بادی ترینینگ می‌شود و موارد را به صورت عملی در کنار یک کارشناس با تجربه و با دانش (Mentor) تجربه می‌کند.

بادی ترینینگ هسته مرکزی فرآیند آموزش در مرکزتماس پیتام می‌باشد، که قابلیت اجرای مفاهیم را با کیفیت بالا در تماس اول برای کارشناس ایجاد می‌کند.

آموزش‌های مرکزتماس سه بخش دارد: بخش اول PPP یا دستورالعمل‌ها، قوانین و فرآیندها، بخش دوم کار با سیستم (فرآیند ثبت تیکت، بررسی فرآیندها، پیگیری مسائل مربوط به مشتری) و بخش سوم برقراری ارتباط با مشتری‌. ما در پیتام با استفاده از فرآیند Body Training  به کارشناس کمک می‌کنیم تا تمامی موارد را قبل از شروع کار به صورت عملی تجربه کند و ابهاماتی که در حین انجام کار به وجود می‌آید برطرف شود.

مراحل بادی ترینینگ (Body Training):

مرحله اول: کارشناس در کنار منتور قرار می‌گیرد، تماس را گوش می‌کند و سعی می‌کند مشکل مشتری را درک کرده و راه‌حل مناسب را از بین کارت‌هایی که در اختیار دارد پیدا کند. این کارت را به منتور نشان می‌دهد و منتور در صورت جواب صحیح آن را تایید می‌کند. این مرحله به کارشناس کمک می‌کند در تشخیص مشکل مشتری با سرعت عمل بالایی عمل کند.

مرحله دوم: برقراری ارتباط توسط منتور و کار با سیستم توسط کارشناس انجام می‌شود. یعنی کارشناس تماس را گوش می‌کند و سپس ایجاد تیکت، پیگیری مشکل مشتری و ثبت اطلاعات را انجام می‌شود.

مرحله سوم: ارتباط با مشتری به کارشناس منتقل می‌شود. کارشناس با مشتری ارتباط برقرار می‌کند، منتور تماس را شنود می‌کند و نواقص موجود بهبود می‌یابد.

در این سه مرحله کارشناس به صورت کامل فرآیند را آموزش می‌بیند و باعث می‌شود ترس اولیه از بین برود و اعتماد به نفس مورد نیاز برای برقراری ارتباط با مشتری را به دست می‌آورد.

پیتام به عنوان اولین BPO تخصصی در حوزه خدمات مشتریان، فرآیند آموزشی حرفه‌ای با استانداردهای جهانی را پیاده‌سازی کرده است که در این فرآیند فردی که تجربه و تخصص کار در این حوزه را ندارد بتواند باکیفیت مناسب با مشتریان ارتباط برقرار کند.

اگر این موضوع برای دیگران مفید است آن را به اشتراک بگذارید:

در زمینه آموزش در مرکز تماس بیشتر بخوانید:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *