بلاگ, مجله پیتام, مقاله, مهارت‌های مرکز تماس

۳ قدم برای فروش تلفنی موفق تر

تلفنی 1536x1024 1 300x300 1 - ۳ قدم برای فروش تلفنی موفق تر - پیتام

فروش تلفنی یک دپارتمان بسیار ضروری در همه سازمان ها و کسب و کارها برای سهولت در امر فروش و بازاریابی بهتر مشتریان بالقوه است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای نوین یا ادارات به دلیل عدم بازده مناسب فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی، اهمیت وجود این دپارتمان را انکار می کنند و یا علاقه ای برای داشتن مرکز تماس جهت فروش و بازاریابی تلفنی ندارند. فروش تلفنی موفق با وجود نیروی کار حرفه‌ای و توانایی جذب و برقراری ارتباط هدفمند با مخاطب اتفاق می‌افتد.

یکی از راهکارهایی که در این زمینه با بازده بالا می تواند برای سازمان ها مناسب باشد، استفاده از خدمات برون سپاری فروش تلفنی است که بسیاری از کسب و کارها را ترغیب به استفاده از این خدمات کند. در صورتی که نیاز به مرکز تماس، فروش یا بازاریابی تلفنی داشته باشید، استفاده از خدمات برون سپاری می تواند برای شما مناسب باشد.

 

در ادامه به سه قدم جهت داشتن فروش تلفنی موفق اشاره می‌کنیم:

قدم اول در فروش تلفنی موفق، نیروی کار خبره داشته باشید

برای فروش تلفنی موفق تر نیاز به نیروی کار خبره اولین قدمی است که یک سازمان باید بردارد: داشتن گروهی از متخصصین که سابقه کار کافی در زمینه فروش و بازاریابی تلفنی داشته باشند و کار با مرکز تماس را بدانند، به روحیات مشتری اهمیت بدهند و بتوانند در برقراری ارتباط موفق باشند. این اولین قدم برای داشتن فروش تلفنی موفق است. ایجاد یک گروه منسجم که بتواند تمامی شرایط لازم برای فروش و بازاریابی تلفنی موفق را داشته باشد شاید در بازه زمانی کوتاه نتیجه بخش نباشد و هزینه های زیادی برای یک سازمان داشته باشد.

از این روی بسیاری از سازمان ها، ادارات و مراکز فروش نسبت به برون سپاری بازاریابی و فروش تلفنی اقدام می کنند. نکته حائز اهمیت در این باره آن است که بدانید فروش تلفنی با بازاریابی تلفنی متفاوت است. در واقع فروش تلفنی نسبت به ارائه محصولاتی قابل انجام است که برای مشتریان شناخته شده باشد و مشتری نیاز به محصول یا خدمات شما داشته باشد و این در حالی است که بازاریابی تلفنی به عملی گفته می شود که در طی آن اپراتور با توضیح محصولات از طریق تماس تلفنی، این نیاز را در مشتریان بالقوه ایجاد می کند. اگر قدم اول را محکم بردارید می توانید از بابت موفق شدن در رابطه با فروش به صورت تلفنی مطمئن باشید.

قدم دوم، برقراری ارتباط دوستانه با مشتری

یکی از مهم ترین نکاتی که در این رابطه باید رعایت کنید، برقراری ارتباط دوستانه با مشتریان می باشد. مشتریان بالقوه دوست دارند با شخصی صحبت کنند که نیازهای او را درک کند و محصولی در خصوص رفع نیاز ارائه دهد. فروش تلفنی باید بازده بالایی داشته باشد و برقراری ارتباط دوستانه با مشتری و ایجاد یک فضای صمیمی بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال تصور کنید که از دو شرکت بیمه ای با شما در خصوص فروش بیمه خودرو تماس گرفته می شود تا در صورت تمایل شما، بیمه نامه برای شما ارسال شود. در صورتی مسئول فروش موفق خواهد بود که از قبل، نکات مهم در خصوص بیمه نامه خودرو را یادداشت کرده باشد، بر روی شرایط پرداخت واقف باشد و تمامی مزایای خرید بیمه از شرکت مذکور را با لحنی آرام، صمیمی و در عین حال با اطمینان بیان کند.

قطعا مشتری اگر بتواند با مسئول فروش اینترنتی ارتباط برقرار کند راحت تر اعتماد کرده و نسبت به ارائه اطلاعات و دریافت بیمه نامه اقدام می کند. به یاد داشته باشید که همه این مسائل برای برقراری ارتباط مفید با مشتریان بالقوه توسط کسانی قابل انجام است که در این خصوص اطلاعات و دانش کافی داشته باشند و از تجربه کاری خود در زمینه فروش، بازاریابی و پشتیبانی تلفنی استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه یک ارتباط مفید و موثر با مشتریان خود داشته باشید و واحد فروش تلفنی شما موفق باشد، از شرکت برون سپاری خدمات فروش تلفنی استفاده کنید.

قدم سوم، برون سپاری فروش تلفنی را امتحان کنید!

هزینه های مربوط به استخدام افراد حرفه ای در این زمینه می تواند زیاد باشد و بسیاری از سازمان ها نمی توانند برای شروع یک واحد مستقل در این خصوص داشته باشند. در صورتی که برای شما هم اینچنین است بهتر خواهد بود فروش، بازاریابی و پشتیبانی تلفنی سازمان خود را برون سپاری کنید!

علاوه بر هزینه ها، وقت یک نیروی فروش تلفنی مستقر در سازمان شما ممکن است صرف کارهایی شود که در نهایت بازده کاری فروش تلفنی واحد شما را کاهش دهد. به همین دلیل امروزه بسیاری از سازمان ها روش برون سپاری را برای کار فروش تلفنی خود انتخاب می کنند. این روش مقرون به صرفه و پربازده بوده و کسانی کار فروش تلفنی شما را انجام خواهند داد که در این زمینه آموزش لازم را دیده باشند و با تجربه کافی حداکثر توان خود را برای فروش تلفنی محصولات یا خدمات شما بگذارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *